همین دور و برا

قله پهنه حصار

گزارش برنامه:

ابتدای مسیر پهنه حصار روستای خور می باشد که برای رسیدن به خور باید در جاده چالوس 20کیلومتر برید تا به خوزنکلا برسید و از خروجی خوزنکلا تا خور هم حدود 15کیلومتر می باشد که مسیر کوهستانی است .

جمعه (25/11/87) به همراه دو کنکوری رها شده دیگر(هومن فرشاد و مهدی نعمت زاده) ساعت 8 صبح به سمت خور حرکت کردیم و ساعت 8:45 به خور رسیدیم .مسیر تا خوزنکلا خوب بود ولی از خوزنکلا تا خور بعضی از قسمتها جاده یخ زده بود ولی ماشین میتونست بره.

ساعت 8:45 به سمت قله پهنه حصار راه افتادیم .

اوایل مسیر برف کوبیده شده بود ولی کمی که جلو رفتیم کم کم عمق برف زیاد شد و دیگر کسی برفکوبی نکرده بود برای همین مجبور بودیم خودمون زحمتشو بکشیم و برف هم بشدت زیاد بود که خیلی جاها تا کمر داخل برف می رفتیم.

مراحل تو رفتن هومن:

دامنه پهنه حصار به علت شمالی بودن افتاب کمی می خورد و برای همین پر برف است و تقریبا تا اردیبهشت برف دارد به خاطر برف هفته گذشته علاوه بر برف زیاد مشکل بهمن هم داشت که در مسیر حرکت ما چند بار خط بهمن زیر پامون با صدای وحشتناکی شکست و به علت شیب کم حرکت نمی کرد برای همین و عمق برفکوبی زیاد تصمیم گرفتیم که قله نریم و همون جا مقداری غذا خوردیم و به اسچی  , گردش پرداختیم .

بعد برگشتیم پایین که حدود 14:40 به خور رسیدیم.

از اونجا به سمت آبشار یخزده خور حرکت کردیم که حدود 45 دقیقه با روستا فاصله دارد.ولی به دلیل بهمن نمی شد تا پای آبشار رفت(در پایین تصویر حجم بهمن رو می تونید ببینید) بعد کمی تلاش به سمت روستا برگشتیم و ساعت 17 به روستا رسیدیم.واز اونجا برگشتیم.

برای شروع برنامه بعد از چند ماه برنامه خوبی بود و برفکوبی در هوای خوب این برنامه رو دلچسب کرده بود.

یه نکته جالب این بود که بعد از ظهر که روستا برگشتیم تعداد بسیار زیادی از مردم به روستا اومده بودن تا سرسره بازی با تیوب انجام بدن.