همین دور و برا - روستای مصر - کویر جندق

گزارش کلی:

تاریخ :17/11/86 الی 21/11/86

اعضا:هومن فرشاد،سیامک دهبد،سیامک سهرابی،علی صالح پور

چهارشنبه : حرکت ساعت 21به سمت نائین از تهران.

پنج شنبه : گردش در نائین و حرکت به سمت جندق،حرکت از جندق به روستای مصر.

جمعه : رفتن با شتر به روستای فرحزاد و از روستای فرحزاد به نیزار و از آنجا روستای مصر (جمعا 11 کیلومتر)

شنبه : رفتن به روستای فرحزاد و از آنجا به تخته عباسی و بازگشت به روستای مصر،حرکت از مصر به شهر خور و از آنجا به تهران (مجموع 24 کیلومتر)

یکشنبه : رسیدن 9 صبح به تهران

گزارش کامل:

چند وقتی بود که اوضاع خوبی نداشتم تو فکر یک کاری بودم برای بهتر شدن اوضاع این شد که اطلسم رو باز کردم دنبال یه جای بکر می گشتم بکر بکر که تا حالا نرفته باشم 3 تا جا پیدا کردم یکی کویر شهداد در نزدیکی کرمان،یکی روستای مصر و کویر جندق و سومی کویر ابرقوه بود بعد از تحقیق به این نتیجه رسیدم که برم کویر جندق جایی در انتها استان اصفهان بین نائین و طبس تو مرکز دشت کویر، این شد که زنگ زدم به هومن ولی هومن گفت پروژه دارم ،زنگ زدم به سیامک دهبد اونم کار داشت این شد که تا آخر هفته یعنی چهارشنبه(17/11/86) صبر کردم تا کار  دوتاشون تموم بشه چهارشنبه سیامک سهرابی هم اضافه شد.

برای رفتن به روستای مصر 3راه وجود داره

1.رفتن با اتوبوس طبس و پیاده شدن در جندق یا خور و رفتن از آنجا به به روستای مصر

2.رفتن به اتوبوس نائین از آنجا به جندق و آنجا به مصر

3.رفتن با قطار به نائین واز آنجا به جندق و بعد مصر

راه دوم رو انتخاب کردیم با اتوبوس ساعت 21 کرمان رفتیم که تو راه نائین پیاده بشیم البته قبل از حرکت بنا به یه سنت قدیمی تو ترمینال جنوب فلافل خوردیم

قرار بود ساعت 5صبح برسیم ولی نمیدونم چی شد که 2.5 شب رسیدیم جه چیزی جالب بود اونم که اینکه دماسنج دیجیتال اتوبوس دما داخل رو 18 و دمای بیرون رو 8- اعلام می کرد که مو به تنمون سیخ می شد به هر زحمتی رفتیم پائین جالب اینکه هیچ کدوممون تا حالا نائین نبودیم تازه وقتی رفتیم بیرون فهمیدیم دما سنج خراب بود چون بیرون کمتر از این حرفا بود، خلاصه با خفت کردن یه موتوری آدرسه یه امامزاده رو گرفتیم که شب بریم اونجا هم بسته بود خلاصه شبو چادر زدیمو تا صبح...

پنج شنبه صبح که بیدار شدیم یه گشت تو نائین زدیم و خریدامونو کردیم ، کبابی زدیم وبا اتوبوس ساعت 12 ظهر رفتیم ،جندق ساعت 15 رسیدیم نیم ساعتی اونجا بودیم یه چیز جالب در مورد جندق اینه که اونجا هیچ هتل یا مسافرخونه ای وجود نداره!! و بعد با سواری رفتیم به مصر راه 45 کیلومتر خاکی بود اونم خاکی خیلی بد.(مصر روستایی با 40 خانوار که در دشت کویر واقع شده که انشا الله بعدا کاملا در مورد روستا توضیح میدم)

وقتی داشتیم به مصر می رسیدیم انتظار داشتیم روستایی ببینیم  محاصره در شن روان ولی با تعجب روستایی دیدیم محاصره در برف ،باورمون نمی شد واقعا عالی بود منطقه ای  واقع در مرکز دشت کویر نیم متر برف اومده بود

گشتی اطراف روستا زدیم شب هم با خادم مسجد صحبت کردیم تا شبو اونجا بمونیم واقعا عالی بود چون بیرون دما حدودا 10- بود و موندن مساوی بود با بدخوابی

جمعه 9 صبح رفتیم پیش علی ابراهیم که اونجا شتر برای سواری داشت کلی باهاش صحبت کردیم تا حاضر شد شتراشو با ما بفرسته چون می گفت شترا برف ندیدن تو برف راه نمیرن (به قول پیرهای روستا 60 سال بود برف اینطور نیومده بود) خلاصه آخر راضی شد ،واقعا جالب بود سوار شترسواری تو کویر روی رمل که کلی روشون برف بود اینگار رو هوا بودیم

تا روستای فرحزاد و با شتر رفتیم حدودا 3.5 کیلومتر بود 1ساعت سوار شتر بودیم ،فرحزاد روستایی بود با 4 خانوار جمعیت از اونجا حدودا 4 کیلومتر در جهت شرق حرکت کردیم تا رسیدیم به نیزار اونجا جای عجیبی بود تو دل کویر نیزاری بود با نی هایی با ارتفاع 4 مترواقعا عجیب بود اونجا

ساعت 13 نیزار بودیم تا 15 موندیم وبعد رفتیم به سمت مصر که در موقعیت جنوب غربی ما قرار داشت 5کیلومتر تا مصر را بود که ساعت 18 رسیدیم مصر این شب هم تو سجد گذروندیم.

شنبه 8 صبح شروع به حرکت کردیم به سمت فرحزاد و از اونجا به سمت شمال دل دشت کویر خیلی عالی بود تو دشت کویر داشتیم برف کوبی می کردیم

باور کردنی نبود اصلا منظره هاش فقط تو رویا میتونستیم ببینیم تا ساعت 12 رفتیم تا به یک ارتفاع رسیدیم که به منطقه مشرف بود دشت کویر سفیدبود نه از نمک از برف !!! که بعدا فهمیدیم اسم ارتفاع تخت عباسی است(از مصر 11 کیلومتر فاصله داشت)

شرمنده عکس خوب نبود مجبور شدم عکسی که خودم توشمو بذارم منو فاکتور بگیرید

جای زیبایی بود 1.5 ساعت اونجا رو دور زدیم  آخه تپه خیلی بزرگی بود  با قطری حدود۱ کیلومتر ، برف زیاد در اطرافش و بعد برگشتیم به مصر تقریبا 24 کیلومتر راه رفتیم و شب هم رفتیم خور و از اونجا سوار اتوبوس طبس شدیم 9 صبح هم رسدیم تهران

تمام مسافت ها با gps محاسبه شده و چون رو رمل ها بالا پایین می شدیم مسافت بیش از اینها رو طی کردیم.

میدونید این برنامه ها که تو برنامه همه چیز معلوم میشه و کسی قبلا نرفته برنامه دقیقی هم نیست اگر تعداد کم باشه یه چیز دیگست همشون خاطره است لحظه به لحظه من این جور سفر ها رو چندتایی  تجربه کردم به همه شماها هم توصیه می کنم تجربه کنید برای من که  خیلی عالی بود یه جورایی مخصوصه refresh  کردنه

کلا باید بگم  واقعا زیبا بود جایی که همه چیز داشت، نخل ،شتر،رمل،برف،نیزار،نمکزار